Odpowiedzi

2009-11-25T17:42:38+01:00
Wodorotlenek wapnia: Ca(OH)₂
masa = 40 + 2 × 16 + 2 × 1 = 40 + 32 + 2 = 74[u]

74u --- 100% Ca(OH)2
40u --- x% Ca
32u --- y% O2

x = 40 × 100 : 74
x = 54
y = 32 × 100 : 74
y = 43

100% - x% - y% = 3% H2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:47:57+01:00
MCa= 40u
mO= 16u
mH= 1u
mCa(OH)2= 40u+ 2*16u+ 2*1u= 74u
%Ca= (40u:74u)*100%=54,05%
%O= (32u:74u)*100%= 43,24%
%H= 100%- (54,05%+ 43,24%)= 2,71%