4. Żarówka o oporze 880 om świeci jedną godzinę. Jaki w tym czasie przepłynie przez nią ładunek, jeżeli na jej zaciskach wynosiło 220 V
A. 14,4 kC
B. 900 C
C. 4 C
D. 0,25 C

5. Dwa odcinki miedzianego drutu o jednakowym przekroju poprzecznym mają długość 5 cm i 15 cm . Który z nich ma mniejszy opór elektryczny i ile razy?
A. Pierwszy – 100
B. Drugi – 100
C. Pierwszy – 3
D. Drugi – 3

7. Wagon tramwajowy jest oświetlony 5 żarówkami połączonymi szeregowo. Jak zmieni się pobór mocy żarówek, jeżeli jedną z nich usuniemy zwierając w tym miejscy obwód, a pozostałe żarówki nie ulegną przepaleniu?
A. Wzrośnie
B. Nie zmieni się
C. Zmaleje
D. W oparciu o przedstawione dane nie można odpowiedzieć na to pytanie

8. W mieszkaniu zasilanym instalacją 220V włączona jest lampa z żarówką o oporności 750 om, wentylator o oporności 250 om i kuchenka o oporności 50 om. Ile wynosi opór zastępczy włączonych do sieci odbiorników energii elektrycznej, skoro wszystkie są włączone prawidłowo?
A. 0,025 om
B. 39,5 om
C. 350 om
D. 1050 om

9. Mieszkanie z instalacją elektryczną o napięciu 220 V oświetlają 4 żarówki, a w każdej z nich płynie prąd o natężeniu 0,5 A. Jaką maksymalną moc może mieć urządzenie elektryczne, które można jeszcze włączyć, jeżeli bezpiecznik jest sześcioamperowy?
A. 880 W
B. 440 W
C. 55 W
D. Za mało danych

10. Przez kuchenkę elektryczną przystosowaną do napięcia 220V płynie prąd o natężeniu 2 A. Jaka jest moc znamionowa?
A. 880 W
B. 440W
C. 110 W
D. 1/110 W




Proszę o poprawne rozwiązane bo jak nie to daje spam
daje dużo pkt wiec liczę na dobre odpowiedzi
jak będzie dobrze to dam najlepsze

2

Odpowiedzi

2009-11-25T17:59:24+01:00
4. c
R=880Ω
t=1h=3600s
U=220V

5. d
7. b
8. b
9. b
U=220V
I=0,5A _ 0,5*4=2A
P=U*I=220*2=440W

10.b
U=220V
I=2A
p=?
P=U*I
p=220*2=440W
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:21:18+01:00
4.
R=U/I
I=U/R
I=q/t
q=I*t
q=(U/R)*t= (220V/880Ω)*3600s=900C
5.
R= r₀ * l / s
n= r₀*(3l/s) /r₀*(l/s)= 3
Krótszy drut ma trzykrotnie mniejszy opór
7. Wzrośnie, gdyż P=U²/R , a po zabraniu jednej żarówki opór całego układu zmniejszył się
8. W domowych instalacjach odbiorniki są podłączone równolegle, więc opór wynosi1/R = 1/750 + 1/250 + 1/50 = 1/750 + 3/750 + 15/750= 19/750, więc R=750/19Ω ≈ 39,5Ω
9. P=U*I
I=I₀-4I₁=6A-2A=4A
P=220V*4A=880W
10. P=U*I=220V*2A=440W
2 5 2