Jest to kilka zadań z fizyki z działu o Kinematyce. I żeby to nie nyły same wyniki ale również obliczenia :)

1.Oblicz prędkość samochodu, który poruszając się ruchem jednostajnym, w ciągu 2 godzin przebył drogę 140km.

2.Jaką drogę przebędzie samochód w ciągu 15 min., jeżeli porusza się ze stałą prędkością 60 km/h

3.Kto porusza się szybciej :rowerzysta jadący z prędkością 15 km/h czy motocyklista jadący z prędkością 5 m/s.

O to wszystkie mam nadzieje że zrobicie wszystkie 3 ;D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:50:52+01:00
1 s = 140km
t= 2h
V= s:t
V= 140/2
v=70km/h

2 60km/h
60/15=4

3 15k/h rowerzysta
5m/s = 5*0,001/1/3600=18 km/h

18km/h > 15km/h
1 4 1
2009-11-25T17:52:38+01:00
1.

dane:
t = 2h = 7200s
S = 140km=140000m

szukane:
V

rozw
S/t = V
[V] = [m/s]
V = 140000/7200
V = 19,(4) ≈19,4 m/s


2. dane:
t = 15 min = 900s
V = 60km/h = 16,(6) ≈ 16.7 m/s

szkuane:
S

rozw
S = Vt
[S] = [m/s *s] = [m]
S = 900 * 16,7
S= 15030m


3. dane:

15km/h = 4,1(6) ≈ 4,17 m/s

5m/s > 4,17m/s
motocyklista szybciej
2009-11-25T17:52:50+01:00
1 .
t=2h=120s
s=140km=14000m
v=s/t
v=14000/120
v=700m/s

2.
v=60km/h=60*1000/1*3600=60000/3600=16,66m/s
t=15min=900s
s=v*t
s=16,66m/s*900s
s=14994m

3.
v1=15km/h=4,16m/s
v2=5m/s

odp. szybciej porusza sie motocyklista jadacy z v=5m/s