Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:49:12+01:00
Używany jest w laboratoriach naukowych jako czynnik termostatyczny i chłodzący, a także źródło azotu gazowego do atmosfery ochronnej, syntezy amoniaku w procesie Habera.

Ciekły azot – jest jednym z najczęściej stosowanych środków chłodzących, do uzyskiwania temperatur poniżej – 100 °C, gdyż stosunkowo łatwo można go otrzymać przez skraplanie powietrza. Gazowy azot jest masowo stosowany do napełniania balonów i jako najtańsza z dostępnych atmosfera ochronna w wielu procesach przemysłowych. Z jego związków produkuje się nawozy sztuczne, konserwanty.
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T17:49:08+01:00
Może być stosowany w krioterapii i do kriogenicznego zamrażania tkanek.
Azot skroplony jest też używany w kriochirurgii, przy drobnych zabiegach dermatologicznych, ginekologicznych i chirurgicznych.
2 5 2