Odpowiedzi

2009-11-25T18:00:57+01:00
Czworokat foremny to kwadrat

P=36
a = 6

koło wpisane r =1/2 a =3
kolo opisane r= 1/2 d

d=3√2

kolo wpisane
P=9 ∏

kolo opisane
P=18∏
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:03:12+01:00
Czworokąt foremny jest kwadratem
P - pole powierzchni = a² = 36 cm²
a - bok = √36 = 6 cm
r - promień koła wpisanego = 1/2 a = 1/2 razy 6 = 3 cm
R - promień okręgu opisanego równy jest połowie przekątnej kwadratu =
1/2 a√2 = 1/2 razy 6 razy √2 = 3√2 cm = ok 4,26 cm
2009-11-25T18:05:10+01:00
Pkwadratu= 36
a= pierwiastek z 36
a= 6
a= d małego koła
r= 3
Pmałegokoła= pi*r2
Pmk=pi*3 do kwadratu
Pmk= 9pi
(d2):2=P/*2
2P=d2/pierwiastek
d=pierwaistek z 2P
d= pierwiastek z 72
d= 6pierwiastków z 2
rdużegokoła= d:2
rdk=3pierwaistki z 2
Pdk= pi*r2
Pdk= pi* (3pierwiastki z 2)
Pdk= pi* 18
Pdk= 18pi
Odp. Pole małego koła wynosi 9 pi, a pole dużego koła 18 pi.