Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:58:07+01:00
Ludzie są różni, mają różniący od siebie wygląd, charakter, wyznają inną wiarę.
Często zdarza się to w szkole, że np.dziecko które ma inny kolor skóry lub wyznaje inną religię jest poniżane przez rówieśników.To jest tak zwana nietolerancja...
Jeżeli do ciebie do szkoły przyjdzie jakieś dziecko, które jest grube lub nie jest bogate to nie wyśmiewaj się z niego, ono też ma prawo żyć i edukować się. Pomyśl jak ty byś się czuł gdyby ciebie traktowano z takim szacunkiem.Bądźmy tolerancyjni dla innych
8 2 8
2009-11-25T20:47:21+01:00
"Tolerancja, "tolerancyjni" z tymi słowami spotykamy się bardzo często, jednak najczęściej w stwierdzeniu, które brzmi mniej więcej tak: "Jestem dla innych tolerancyjny". Często jednak wiadomo, że słowa podobne są do czynu jak woda i ogień. Tolerować trzeba wszystkich: tych z innym kolorem skóry, wyznaniem wiary, czy nawet w świecie dorosłych: z innymi przekonaniami politycznymi. Wiele osób jest po prostu nękanych, nawet te które mają te same wierzenia i kolor skóry. W szkolnych grupach najczęściej dochodzi do nietolerancji u chłopców i ich błahych spraw, np. która drużyna piłkarska jest lepsza? ŁKS czy Widzew. Jeśli ktoś powie, że ŁKS to fani Widzewa go dosłownie zmiażdżą, i na odwrót, mniejszość zostanie wyzwana, poniżona, często nawet pobita. Są również przypadki kiedy osoba jest nietolerowana z następnej drobnej sprawy: finansowej. Kiedy przychodzą dziewczyny w markowych ciuchach osoba biedniejsza (i według tamtych "niemodnie ubrana") odczuwa ból i jest jej bardzo przykro. Na pewno widzi jak większość ludzi ją obgaduje za plecami lub, co gorsza wyrzuca jej wszystko prosto w twarz. Są jednak osoby tolerancyjne, które biorą stronę pokrzywdzonego i wyciągają do niego rękę. Czasami ryzykują nawet bójką, ale wiedzą że ta osoba jest bezbronna i bez pomocy już w ogóle sobie nie poradzi.
16 4 16