Pani iwona idac rowynym krokiem z predkoscia 4 km/h, pokonywala codzienie droge z domu do dworca kolejowego w 15 min. pewnego razu wyszla z domu zbyt pozno i do odjazdu pociaga pozostalo tylko 10min. o ile musiala zwiekszyc predkosc marszu by zdazyc na pociag?

predkosc codzienna:
codzienny czas marszu:
odleglosc z domu do dworca:
skrocony czas marszu:
nowe predkosc:

odp:

3

Odpowiedzi

2009-11-25T18:04:05+01:00
Prędkość codzienna : 4 km/h
Codzienny czas marszu : 15 min
Odległość z domu do dworca : 1 km
skrócony czas marszu : 10 min
Nowa prędkość : 6 km / h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:05:38+01:00
Predkosc codzienna: 4 km/h
codzienny czas marszu: 15 minut
odleglosc z domu do dworca: 1 km (4 km/h : 4 bo 15 = 1/4 godziny)
skrocony czas marszu: nowy 10 minut (o 5 minut)
nowe predkosc: 6 km/h

odp: Pani Iwona musiala zwiekszyc marsz o 2 kilometry na godzine
2009-11-25T18:16:08+01:00
15 min = 1/4 h
d / t = v
d = v * t
d = 4 * 1/4
d = 1 odległość od dworca

v = d/t 10 min = 1/6 h
v= 1/(1/6)
v= 1 * 6
v = 6 km/h prędkość po przyśpieszeniu

v - prędkość
t - czas
d- droga