Uzupełnij związki frazeologiczne wyrazami wybranymi spośród podanych, użytymi w odpowiedniej formie.
Następnie ułóż z tych słów krzyżówkę. Wybierz w nich litery, które utworzą hasło- pojęcie lub wyrażenie związane z rycerstwem.

Wyrazy uzupełniające:
ostroga, kruszyć, przyłbica, szranki, rękawica, pomieszać, ostrogi, wysadzić.

Niedokończone frazeologizmy:
Podjąć ........-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi .......-przynaglić konia do biegu.
.......... kopie o coś- stanąć do walki.
............. kogoś z siodła- pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć .............. w czymś- zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
Wystąpić z podniesioną .................- przedstawić swoje stanowisko otwarcie, bez strachu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:02:27+01:00
Ostroga, kruszyć, przyłbica, szranki, rękawica, pomieszać, ostrogi, wysadzić.

Niedokończone frazeologizmy:
Podjąć rękawicę -przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi ostrogi -przynaglić konia do biegu.
kruszyć kopie o coś- stanąć do walki.
Wysadzić kogoś z siodła- pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć szranki w czymś- zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
Wystąpić z podniesioną przyłbicą - przedstawić swoje stanowisko otwarcie, bez strachu.

:D Łatwe.
92 2 92
2009-11-25T18:05:56+01:00
Podjąć RĘKAWICE.-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi OSTROGĘ -przynaglić konia do biegu.
Stanąć w SZRANKI-stanąć do walki,współzawodnictwa.
KRUSZYĆ kopie o coś-walczyć lub spierać się o coś.
WYSADZIĆ kogoś z siodła-pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć OSTROGI w czymś-zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
POMIESZAĆ komuś szyki-przeszkodzić komuś w wykonaniu zadania.
Wystąpić z podniesioną PRZYŁBICĄ-przedstawić swoje stanowisko otwarcie,bez lęku.
licze na naj:)
209 4 209
2009-11-25T18:14:15+01:00
Podjąć rękawice
Dać koniowi ostrogę
Kruszyć kopie o coś
Wysadzić kogoś z siodła
Zdobyć ostrogi
Występić z podniesioną przyłbicą
43 3 43