Odpowiedzi

2009-11-25T18:47:17+01:00
Cp=m sub/m roztw
4%= x/(y+3)
10%=x/y
0,04=x/(y+3)
0,1=x/y
Z drugiego stężenia wyliczam y
y=10x
0,04=x/(10x+3)
0,4x+0,12=x
0,6x=0,12
x=0,2 kg=200g
y+3=10*0,2kg+3kg=5kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:31:26+01:00
Cp=ms/mr*100%

Pierwszy roztwór:

ms/mr*100%=4% /:100%
ms/mr=0,04
ms=0,04*mr

Drugi roztwór:

ms/(mr-3kg)*100%=10%
ms/(mr-3kg)=0,1
ms=0,1(mr-3kg)
ms=0,1mr-0,3kg

Masa substancji w roztworach nie zmienia się.
0,04mr=0,1mr-0,3kg
0,3kg=0,06mr
5kg=mr

Masa roztworu jest równa 5 kg.


;DD

2009-11-25T20:37:35+01:00
Z solanki czteroprocentowej odparowano 3kg wody. Otrzymana solanka ma stężenie 10%. Ile waży ta solanka?

x-sól
y-woda

4%=100%x/y+x
10%=100%x/y+x-3

4y+4x=100x
10y+10x-30=100x

4y=96x /:4
10y-30=90x /:10

y=24x
y-3=9x

y=24x
24x-3=9x→15x=3→x=1/5=0,2kg

y=24*0,2=4,8kg

sól 0,2kg
woda 4,8kg
roztwór 0,2+4,8=5kg