Długopis kosztuje 5 zł a pióro 4 zł . O ile procent długopis jest droższy od pióra?


Masz w portfelu dwie monety jednozłotowe , jedną pięciozłotową i sześć pięćdziesięciogroszówek. Jaki procent kwoty masz w pięćdziesięciogroszówkach ?


Po roku oszczędzania w banku w którym oprocentowanie wynosi 4 % w skali roku dopisano Agnieszce 44 zł odsetek. Podaj stan konta Agnieszki przed rokiem.

3

Odpowiedzi

2009-11-25T18:12:13+01:00
Zad.1
10%
zad.2
2zł 5zł 6 50groszówek
6#50=300=3zł
2zł+5zł=7zł
3zł
Odp.:40%
zad.3
SORKA, ale nie wiem... :{
1 5 1
2009-11-25T18:14:48+01:00
Odpowiedź do zadania 1.
Długopis : 5zł =100% Pióro :4zl=?%
trzeba obliczyc jakim procentem jednej liczby jed druga liczba :
Obliczam stosunek (iloraz) tych liczb - : 4:5 = 4/5
Wyrażam wynik w procentach - 4/5 = 20%
Odp. Długopis jest droższy o 20% od pióra.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:23:29+01:00
Zad 1.
4/5*100%=80%
100%-80%=20% droższy jest długopis od pióra.
Zad 2.
2*1zl+1*5zl=7 zl
6*0,50zl=3 zl
10 zl -->100%
3 zl -->x %
x=30%
Zad 3.
4% -->44 zl
100% --> x zl
x= (100%*44)/4=1100zl wpłaciła na początku.
23 4 23