Odpowiedzi

2009-11-25T18:28:57+01:00
100%x - szukana liczba uczniów

Obliczamy to z równania, które można ułożyć na podstawie treści zadania:
35%x + 35%x + 2 + 10 = 100%x
70%x + 12 = 100%x
0,7x + 12 = x
x - 0,7x = 12
0,3x = 12 / 0,3
x = 40


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:36:09+01:00
X = 0,35x + 0,35x + 2 + 10
x = 0,7x + 12
x - 0,7x = 12
0,3x = 12 //podzielić na 0,3
x = 40
0,35x = 14
Sprawdzenie
40 = 14 + 16 + 10
3 4 3