GRAMATIC 3
Uzupełnij zdania.
Wohin gehen Andi und Otti?
Sie gehen auf den Marktplatz.
Sie gehen _ _ _ _ _ _ _ Schiwimmhalle.
Sie gehen _ _ _ _ Stadion.
Sie gehen in einen Jugendklub.
Sie gehen _ _ _ _ _ _ _ _ Snackbar.
Sie gehen _ _ _ _ Cafe.

Teraz uzupełnij regułę.
Odpowiadając na pytanie Wohin? (Dokąd?), używamy często przyimków _ _ _ _
(do) i _ _ _ _ _ (na).
Po tych przyimkach rzeczownik występuje w _ _ _ _ _ przypadku.

UWAGA! Sie gehen ins Restaurant.
in das


Pliss zróbcie jak naj-szybcie, bo mam to na jutro!

2

Odpowiedzi

2009-11-25T19:05:14+01:00
Sie gehen ins Schwimmhalle ( albo in die)
Sie gehen ins Stadion albo (in der)
Sie gehen in einen Jugendklub.
Sie gehen in eine Snackbar.(zur)
Sie gehen in ein Cafe.(ins)

Odpowiadając na pytanie Wohin? (Dokąd?), używamy często przyimków in (do) i auf (na).
Po tych przyimkach rzeczownik występuje w pierwszym przypadku.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:34:10+01:00
Sie gehen ins Schwimmhalle.
Sie gehen in der Stadion.
Sie gehen zum Snackbar.
Sie gehen ins Cafe.

Odpowiadając na pytanie Wohin,używamy często przyimków "in",
(do),oraz" auf"(na)
Po tych przyimkach rzeczownik występuje w pirwszym przypadku.
2 3 2