1.) Każdy z czterech chłopców ma rozpiętość ramion równą 140 cm. Czy zdołają objąć pień drzewa o średnicy 180cm?

2.) Nierozciągnięta gumka do włosów ma długość 9 cm. Ile razy dłuższa stanie się ta gumka, gdy nałoży się na nią butelkę o średnicy 9 cm.

3

Odpowiedzi

2009-11-25T18:22:22+01:00
4*140cm = 560cm
uda im sie objąć drzewo :D

9cm*2 = 18 cm :D
2009-11-25T18:25:14+01:00
4x140=560
2x90xpi=180pi
180x3.16=568.8

odp nie obejmą

2x4.5xpi=9pi

odp stanie się 2x dłuższa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:39:27+01:00
4*140=560
180/2=90 =r
Obwód drzewa:
2πr=2*3,14*90=565,2
Nie uda im się objąć drzewa...
d=9
r=9/2=4,5
obwód wynosi:
2πr=2*3,14*4,5=28,26
28,26/9=3,14
Znaczy, że gumka będzie ponad 3 razy dłuższa.