Jakie wymiary ma trójkąt równoramienny, w którym obwód
wynosi 42cm , a ramię jest o 6cm krótsze od podstawy .

Gdyby jeden z boków równoległoboku wydłużyć o 1cm a drugi o 1cm skrócić to powstał by romb o obw. 24cm. Jakie są długości boków tego równoległoboku?

3

Odpowiedzi

2009-11-25T18:33:27+01:00
X-długość podstawy
2x=12- suma długości ramion
3x + 12= 42
3x= 30 / :3
x=10
Trójkąt ten ma wymiary 10, 16, 16

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:34:10+01:00
42-12=30cm
30+x=42
x=42-30x=12
podstawa 12+6=18cm
42-18=24(cm)
24:2=12 (cm)ramię
Wymiary to 18cm i 12cm
2009-11-25T18:36:02+01:00
Oznaczasz podstwę jako x, a oba ramiona jako x-6.
Obwód trójkąta to a+b+c=obwód
Twoje a=x, b i c = x-6
42= x+x-6+x-6
3x=54
x=18cm to jest podstawa, a ramiona mają po 12cm.