Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:34:43+01:00
- tworząc torfowiska wpływają na kształtowanie się klimatu: wiążąc duże ilości
wody i nasycając nią powietrze- przyczyniają się do zwiększenia opadów,
- powstałe ze szczątków mchów pokłady torfu są wykorzystywane jako materiał
opalowy, do wyrobu papieru, tektury, płyt izolacyjnych oraz jako surowiec do
otrzymywania gazu palnego,
- w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby,
- w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych jako tzw. borowina
oraz do produkcji leków, np. preparatu torfowego.
- używane bywają również do uszczelniania budynków
drewnianych.
- zasiedlanie różnych nieużytków np. hałdy negatywne:
-stają się często przyczyną zabagnień np. łąk- hamują wzrost innych roślin tworząc zwarty kobierzec pokrywający gęsto glebę

PS wszystko z zeszyty z 1 gimnazjum też to mam proszę o najlepsza odpowiedz :)
1 5 1
2009-11-25T18:35:03+01:00

Znaczenie mszaków w przyrodzie i życiu człowieka:
pozytywne :
- wzbogacają podłoże w próchnicę, przygotowując je dla innych roślin,
- pokrywając glebę zwartymi darniami, zmniejszają jej parowanie i zabezpieczają
ją przed wymyciem przez wodę i wywianiem przez wiatr,
- tworząc torfowiska wpływają na kształtowanie się klimatu: wiążąc duże ilości
wody i nasycając nią powietrze- przyczyniają się do zwiększenia opadów,
- powstałe ze szczątków mchów pokłady torfu są wykorzystywane jako materiał
opalowy, do wyrobu papieru, tektury, płyt izolacyjnych oraz jako surowiec do
otrzymywania gazu palnego,
- w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby,
- w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych jako tzw. borowina
oraz do produkcji leków, np. preparatu torfowego.
- zasiedlanie różnych nieużytków np. hałdy negatywne:
-stają się często przyczyną zabagnień np. łąk- hamują wzrost innych roślin tworząc zwarty kobierzec pokrywający gęsto glebę
1 5 1
2009-11-25T18:44:31+01:00
-wzbogacają podłoże w próchnicę, przygotowując je dla innych roślin,
- pokrywając glebę zwartymi darniami, zmniejszają jej parowanie i zabezpieczają
ją przed wymyciem przez wodę i wywianiem przez wiatr,
- tworząc torfowiska wpływają na kształtowanie się klimatu: wiążąc duże ilości
wody i nasycając nią powietrze- przyczyniają się do zwiększenia opadów,
- powstałe ze szczątków mchów pokłady torfu są wykorzystywane jako materiał
opalowy, do wyrobu papieru, tektury, płyt izolacyjnych oraz jako surowiec do
otrzymywania gazu palnego,
- w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby,
- w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych jako tzw. borowina
oraz do produkcji leków, np. preparatu torfowego.
- używane bywają również do uszczelniania budynków
drewnianych.
- zasiedlanie różnych nieużytków np. hałdy negatywne:
-stają się często przyczyną zabagnień np. łąk- hamują wzrost innych roślin tworząc zwarty kobierzec pokrywający gęsto glebę
1 5 1