Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T18:38:33+01:00
Bakterie przy udziale tlenu rozkładają związki organiczne na substancje prostsze , a uzyskiwana energia jest zużywana na potrzeby życiowe organizmu. takie oddychanie nazywamy tlenowym. Bakterie, które żyją w warunkach bakteryjnych przeprowadzają proces rozkładu związków organicznych przez tak zwaną fermentacje.
1 5 1
2009-11-25T18:46:40+01:00
Bakterie oddychają tlenowo i bez tlenowo. Oddychanie tlenowe u bakterii przebiega podobnie jak u innych organizmów. Oddychanie beztlenowe, czyli fermentacja ,może mieć odmienny przebieg u różnych bakterii, co prowadzi do powstania różnych produktów końcowych.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T18:48:36+01:00
Bakterię są organizmami jednokomórkowymi a ich komórki mają bardzo prostą budowę . Komorki bakterii są bezjądrowe - substancję jądrowe . Kształty
- ziarenkowce
- paciorkowce
- pałeczki
- laseczki
- gronkowce
- krętki
Oddychanie - istnieją bakterie , oddychające tylko tlenem lub tylko beztlenowo są również gatunki , które Jeko jedno z nielicznych organizmów potrafią dostosować sposób oddychania do warunków otoczenia ;P