Uzupełnij zdania.

proces oddychania dostarcza bakteriom ............... niezbędnej do życia. jako jedne z nielicznych organizmów mogą one oddychać zarówno tlenowo, jak i ................. . fermentacja polega na rozkładzie substancji organicznych bez udziału ............. . bakterie oddychające w ten sposób są przez człowieka wykorzystywane na przykład do produkcji ........, ........... i ................ . Ze względu na sposób odżywiania bakterie dzielą się na samożywne i ............... . Bakterie ........... czerpią pokarm z rozkładu szczątków organizmów lub jak bakterie chorobotwórcze, żyjąc kosztem innych organizmów, wywołując choroby. Natomiast bakterie, które wytwarzają związki organiczne z udziałem energii słonecznej, przeprowadzają ........................... .

2

Odpowiedzi

2009-11-25T18:47:11+01:00
Energii
beztlenowo
tlenu
sera, nabiału i jogurtów
cudzożywne
cudzożywne
fotosyntezę


proszę o najlepszą!!
=]
93 4 93
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:48:39+01:00
Proces oddychania dostarcza bakteriom energii niezbędnej do życia. jako jedne z nielicznych organizmów mogą one oddychać zarówno tlenowo, jak i beztlenowo fermentacja polega na rozkładzie substancji organicznych bez udziału tlenu . bakterie oddychające w ten sposób są przez człowieka wykorzystywane na przykład do produkcji serów,kefirów i jogurtów . Ze względu na sposób odżywiania bakterie dzielą się na samożywne i cudzożywne . Bakterie samożywne czerpią pokarm z rozkładu szczątków organizmów lub jak bakterie chorobotwórcze, żyjąc kosztem innych organizmów, wywołując choroby. Natomiast bakterie, które wytwarzają związki organiczne z udziałem energii słonecznej, przeprowadzają strzępki.
66 3 66