Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T08:30:12+01:00
Politechnika Gdańska jest uczelnią o najstarszej tradycji spośród wszystkich szkół wyższych działających obecnie w Gdańsku. Budzi szczególny sentyment już chociażby kształtem architektonicznym nawiązującym do starego "porządnego" budownictwa w kupieckim "porządnym" Gdańsku. Mury z czerwonej cegły, spadziste dachy, filigranowe symboliczne ozdoby nie tylko murów, ale i nawet metalowego płotu ogrodzenia, niezliczone zakamarki, zabytkowy już dziś wystrój sal i urządzeń technicznych. Urządzenia w Budynku Chemii były przykładem najnowszych (wtedy) rozwiązań. Do tego dochodzi atmosfera związana z Wielką Nauką: tu przecież wykonywano prace, które zostały docenione w postaci Nagrody Nobla: Adolf Butenandt (Chemia). Politechnika Gdańska pełniła również funkcję polityczną, o czym wzmiankę można znaleźć w pierwszych zdaniach poniższego opracowania. Przez wiele lat nie przeszkadzało to w tym, że studiowało w niej wielu Polaków z Pomorza. W latach 30-tych nacisk polityczny znacznie to jednak utrudnił. Nie tylko Polakom: również wspomniany A. Butenandt zdecydował się na wyjazd do Berlina, gdzie o dziwo, takie naciski były słabsze. Interesujące obszerniejsze szczegóły historii Politechniki Gdańskiej
2009-11-28T08:45:06+01:00