Słońce ma średnicę 7 cm (porównanie do pomarańczy). 1 kratka w zeszycie jest równa 10 000 km. Oblicz w tej skali średnicę Ziemi i Jowisza oraz odległości tych planet od Słońca. Narysuj na kartce jak wygląda to w tym zmniejszeniu.

Proszę o pomoc.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:05:41+01:00
Przeciętna średnica ziemi 12 742 km
skoro jedna kratka ma 10 000km to narysowana ziemia bedzie miala srednice 1,3 kratki (na oko te 0,3)

średnica jowisza 142 984 km
wiec srednica na kartce bedzie okolo 14,2 kratki

jak masz srednice to juz sobie kółko z tego zrobisz.

odleglosc ziemi od slonca wynosi 149 597 890 km wiec wychodziłoby ok. 14 000 kratek...

odleglosc jowisza od slonca wynosi 778 412 020 km wiec wychodziloby ok 79 000 kratek...

planety mozesz narysowac, ale odleglosc od slonca raczej juz nie bardzo, chyba, ze ma byc tylko proporcjonalnie wiec mozna jeszcze podzielic przez 10 000 i wyjdzie odleglosc ziemi ok. 1,4 kratki a jowisza ok 7,9 kratki wiec tak bym Ci radził zrobic ;)
1 5 1
2009-11-25T20:51:10+01:00
Siema :) nie jestem poewna czy dobrze ale wydaje mi sie że tak :

jak jedna kratka wynosi 10 000km to narys. ziemia bedzie miała średnicę wynoszącą 1.3 kratki

średnica Jowisza :142 984 km a na kratce średnica bedzie miała gdzies tak 14,2 kratki. dorysujesz sb kółko jak będziesz już miała średnice :)

a średnica przecietna ziemi _12 742km

odległość ziemi od słonca ma 778 412 020 km czyli byłoby tak z 79 000
a odległość jowisza od słonca ma 778 412 020 km czyli wychodzi 79 000 krateczek :D

narysuj sb tam planety jeszcze i chyba tyle :D