Odpowiedzi

2009-11-25T19:03:02+01:00
2. topnienie świeczki zaliczamy do zjawisk fizycznych ponieważ ona się topi. ( tak jakby znika) po stopnieniu zostaje tylko wosk. a świeczki nie ma.
A palenie świeczki ma wpływ taki ze chyba odwrotnie napisałaś to zadanie.
Powinno być tak

topnienie świeczki to reakcja fizyczna ponieważ powstaje nowa substancja
a
Palenie sie świeczki to jest zjawisko fizyczne ze ogień nie zgasa a po wypaleniu świeczka zaczyna topnieć.

1 4 1
2009-11-25T19:07:48+01:00
1. W mieszaninie możemy rozróżnić składniki i oddzielić je przy zastosowaniu specjalnej metody. Związek to substancja powstała na skutek reakcji posiadająca nowe właściwości chemiczne ( takie same dla całego związku, przy mieszaninie każdy składnik pozostawia swoje właściwości). Nie da się go rozdzielić prostymi metodami.
2. topnienie świeczki jest zjawiskiem fiz. gdyż nie powstają nowe związki subs.. świeczka pozostaje świeczką tylko np. w postaci plamy na obrusie
zaś spalanie jest już reakcją, która powoduje wytworzenie się nowych zwiazków/subs
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:19:59+01:00
1. W mieszaninie możemy rozróżnić dane składniki i oddzielić je wykonując pewnej metody. Związku chemicznego nie da się rozdzielić prostymi metodami.
2. Topnienie świeczki jest zjawiskiem fizycznym gdyż nie powstają nowe związki substancje.
1 5 1