Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:02:36+01:00
Objętość stożka wynosi 12 Pi cm3 a jaka długosc ma promien podstawy jezeli wysokosc tego stozka wynosi 15 cm.
V=12π
V=1/3πr²h
12π=1/3πr²*12
12π=4πr²/:4π
r²=4
r=2 cm
2009-11-25T19:16:02+01:00
Niech:
P-pole koła
h-wysokość stożka
V-Objętość stożka
r-długość romienia
Dane:
V=12picm^3
h=15cm
P=Pi r^2

Obliczyć:
r+?

1/3P*h=12Picm^3 mnożymy obie strony równania przez 3
P*15cm=36Picm^3
P=36Pi cm^3/15 cm
P=36/15cm^2Pi

P=Pi r^2
Pi r^2=36/15 cm^2 Pi

r^2=36/15cm^2
r= pierwiastek z 36/15cm^2
r=6razypierwiastek z 15 przez 15 cm


Odp: Długość promienia podstawy wynosi 6ray pierwiastek z 15 przez 15 cm.
1 5 1