Odpowiedzi

2009-11-25T19:06:35+01:00
Grzyby podobnie jak i inne drobnoustroje rozkładają martwą materię organiczną, jeśli chodzi o większe to wchodzą w symbiozę z drzewami (mikoryza) drzewa dostarczają im związków organicznych natomiast grzyby soli mineralnych. Dla człowieka również mają różnorakie funkcje, biora udział w fermantacji alkoholowej, człowiek wykorzystuje je również do tworzenia leków (chyba najpopularniejszym przykładem jest antybiotyk Penicylina z pleśni Penicillium)
1 3 1
2009-11-25T19:07:04+01:00
1.utrzymują równowagę ekologiczną na naszej planecie.
2.wiele z nich jest reducentami,saprofitami.
3.stanąwią pożywienie.
4.przydatne do wyrobu serów.
5.drożdże wytwarzają alkochol etylowy.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • agsx
  • Rozwiązujący
2009-11-25T19:08:49+01:00
-robi się z nich kremy
-robi sie z nich leki(penicylina)
-Są pokarmem dla ludzi i zwierząt
-Są używane jako dodatek do potraw, dostarczają witamin i soli mineralnych
-Są stosowane w produkcji serów, wina i piwa oraz w piekarnictwie (do spulchnienia ciasta)

krótko i na temat,mam nadzieję że pomogłam ;)
1 5 1