Jeśli Tomek nie zatrzymuje sie w drodze ze szkoły do domu, to powrót zajmuje mu 12 minut. Dziś jednak czas powrotu ze szkoły
był o wiele dłuższy. Tomek stracił 1/4 tego czasu na oglądanie wystawy, 1/3 na rozmowę
z kolegami, a 8 minut patrzył na grających w piłkę. Jak długo wracał dziś Tomek ze szkoły do domu?

3

Odpowiedzi

2009-11-25T19:08:28+01:00
12min to czas normalny
+8min bo patrzył jak grali w piłkę to mamy 20min
1/4 z 12 to 3 a więc jest już 23min
1/3 z 12 to 4 a więc mamy już 27min ;) <--- Wynik
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:10:03+01:00
Ile czasu stracil na ogladanie wystawy?

12min*1/4=3 min

odp. na ogladanie wystawy stracil 3 min

Ile czasu stracil na rozmowe z kolegami?

12min* 1/3= 4min

odp. na rozmowe z kolegami stracil 4 min

8 min gral w pilke

Ile czasu wracal?

12+8+3+4= 27min

zajelo mu to dzis 27 min
3 3 3
2009-11-25T19:10:44+01:00
12min- czas keidy się nie zatrzymuję
3-minuty oglądał wystawe ( bo 1/4 to 3)
4-minuty trwała rozmowa ;D
8-minut patrzył na grających
12+3+4+8=27 minut
Odp.Tomek wracał ze szkoły 27 minut.
Proszę ;D
3 3 3