Odpowiedzi

2009-11-25T22:28:50+01:00
Mniej gotować. mniej gotować wody na kawę,bo niszczy nam koncentracje oraz abstrakcyjne myślenie. zakręcać butlę gazową.
kupić sobie kuchenkę elektryczną.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T00:57:49+01:00
Ogrzewanie:
- nowoczesne, kotły kondensacyjne zużywają o ok. 40 proc. gazu mniej niż stare,
- stare kotły grzewcze, które pracują już 10 i więcej lat, powinny zostać wymienione,
- regulator temperatury można zaprogramować w trybie oszczędnościowym (w nocy i podczas nieobecności domowników temperatura w mieszkaniu może być niższa o 2 - 4 stopnie,
- grzejniki nie powinny być zasłonięte firanami lub meblami (niestety kłóci się to czasem z estetyką),
- uszczelnij okna i drzwi (stare i nieszczelne - wymień),
- wietrz krótko (kilka minut, ale intensywnie (otwierając całkowicie okno),
- rozważ zmniejszenie temperatury w mieszkaniu lub w niektórych pomieszczeniach.

Gotowanie:
- do czajnika lej tylko tyle wody, ile ci potrzeba - niewykorzystany wrzątek to marnotrawstwo,
- średnica garnka ma być większa od korony palnika, tak, aby płomień obejmował również dno naczynia,
- wszystkie potrawy, które się da gotuj pod przykryciem.
- regularnie czyść palniki, aby dysze były drożne (żółty płomień oznacza, że dysze są przytkane),

Zmywanie:
- nie zmywaj po jednej szklance, poczekaj, aż uzbiera się więcej naczyń, (ale bez przesady), bo więcej gazu zużywa się podczas uruchomienia piecyka,
- zmywarka oszczędza sporo ciepłej wody,

Kapiel:
- zamiast kąpać się w wannie bierz prysznic,
- wymień baterię z dwoma pokrętłami na jednouchwytową. Ustaw temperaturę wody tak, by nie mieszać ciepłej z zimną.
- jeśli masz stary ogrzewacz tzw. junkers starego typu "ze świeczką", wymień go na nowy z zapłonem elektronicznym.
4 3 4