Odpowiedzi

  • Dju
  • Rozwiązujący
2009-11-25T19:10:56+01:00
Hmm, jak dla mnie to możesz zarecytować Obłoki Czesława Miłosza ;).

Obłoki, straszne moje obłoki,
jak bije serce, jaki żal i smutek ziemi,
chmury, obłoki białe i milczące,
patrzę na was o świcie oczami łez pełnemi
i wiem, że we mnie pycha, pożądanie
i okrucieństwo, i ziarno pogardy
dla snu martwego splatają posłanie,
a kłamstwa mego najpiękniejsze farby
zakryły prawdę. Wtedy spuszczam oczy
i czuję wicher, co przeze mnie wieje,
palący, suchy. O, jakże wy straszne
jesteście, stróże świata, obłoki! Niech zasnę,
niech litościwa ogarnie mnie noc.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:16:01+01:00
Wiesz... W gimnazjum przerabiasz chyba mity więc wybierz jakiś mitologiczny.

"Prometeusz do sępa"
Adamowicz Bogusław



Pamiętasz sępie, zorze krwią zalane,

Gdyś z chmur raz pierwszy na mnie spadł,

I pierwszą w piersi mej rozdarłeś ranę



By serce gryźć, co nieśmiertelne wciąż

Wciąż odrastało - wyżerane...

Dziś głębiej szpon swój jowiszowy wdrąż...



Dziś słabnie serce w wiekuistej ranie

I gdy - po przejściu nieodrodnych lat -

Odrastać całkiem już przestanie:



To cóż ty, sępie będziesz jadł?!

Polecam go