Odpowiedzi

2009-11-25T19:12:59+01:00
Do zycia w wodzie - śluz, zmmniejsza tarcie, kolory ciala zielone, płaz może sie maskować.
powieki-chronia oczy, błony między palcami, skrzela.

do życia na lądzie- śluz- chroni przed wysychaniem, powieki-chronia przed wyschnieciem oczu, płuca pecherzykowate, pory.
2 2 2
2009-11-25T19:14:24+01:00
Cienka skóra nie zabezpiecza przed wyschnięciem, więc płazy potrzebują wody do ochrony przed wysychaniem. Trójkątna głowo, dość sztywno połączona z kręgosłupem (jeden krąg szyjny, umożliwiający ruch głowy w przód i w tył), nadaje płazom opływowy kształt ciała, błony między palcami, pokryta śluzem skóra to cechy ułatwiające poruszanie się w wodzie. U większości płazów występuje wodne zapłodnienie zewnętrzne i rozwój młodych w wodzie co dobitnie ukazuje uzależnienie od środowiska wodnego. Larwy większości płazów (kijanki) do czasu całkowitego przekształcenia się w osobnika dorosłego przebywają w wodzie, posiadają ogon podobny do rybiego oraz skrzela, nie posiadają kończyn, podobne są do swych przodków - ryb.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:18:05+01:00
W wodzie:
- występowanie błon skórnych,
- opływowy kształt ciała,
-pokryta śluzem skóra, ułatwiająca poruszanie się w wodzie,
- przystosowane narządy do zapłodnienia w wodzie.

Na lądzie:
- odpowiednio wykształcone kończyny,
- kolor maskujący otoczenie - dla ochrony,
- gruczoły śluzowe, produkujące wilgoć,
5 3 5