Zad.1
Czas spadania ciała z pewnej wysokości wynosi 2 sek.
Oblicz wysokość z jakiej spadło ciało.????

(wykorzystując wzór przyspieszenia ziemskiego [G] itp. ;>)

zad.2
Spadanie ciała z pewnej wysokości trwało 4 sek. pomijając opory powietrza oblicz prędkość tego ciała tuż przed uderzeniem o ziemię.???


[wzory które mogą się przydać:
Fg=m * g
a=F/m

*-mnożenie
/-dzielenie]

2

Odpowiedzi

2009-11-25T19:16:51+01:00
Zad.1
dane:
t= 2s
g= 10 m/s²
szukane:
h=?
wzór:
h= gt²/2
rozwiązanie:
h= 10m/s²*2² /2= 10m/s²*4/2=40m/2=20m
zad.2
dane:
t=4s
szukane:
a=?
wzór:
a=f/m

no i dalej nie wiem xd myślę że i tak pomogłam
rozwiązanie:
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:15:39+01:00
Zad.2.
Dane;
t-4s
a-10m/s²
V₀-0m/s²

SZUKANE:
v-?

ROZWIĄZANIE :

V=V₀+at
V=10*4
V=40m/s

Prędkość wynosiła 40 m/s.

Mam nadzieję że pomogłam , a 1 zad nie trzebabyło robić w domu ;d;d;d
8 3 8