Do muzeum przyjechaly 2 wycieczki. W jednej bylo trzy razy wiecej osob niz w drugiej. razem przyjhechalo 168 uczniow. Ile osob uczestniczylo w akzdje z wycieczek?

zad.2
w najaiwkszym porcie przaladowuje sie corocznie ok. 114,9 ton towaru wiecej niz w Japoni. w obu portach przeladowuje sie lacznie 430,7 mln ton towrów. Ile milionow ton towaru przaldowuje sie w kazdym z tych portow?


zad.3
za 2 grejfuty i 6 kiwi zaplacono 4,50 zl. Cena jednego grejfuta byla 1,5 razy wyzsza od ceny kiwi. Ile kosztowal 1 grejfut a ile 1 owoc kiwi?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:37:30+01:00
168/4=42
jedna wycieczka - 42
druga wycieczka - 42 *3=126

to było zadanie 1
2009-11-25T19:41:20+01:00
4x=148
x=37
2 430700/2=215350
215350+114.9=215464.9
215350-114.9=215235.9
3 2x+6y=4.5
x=1.5y

9y=4.5
y=0.5
x=0.75