Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T22:04:31+01:00
Gaz, ropa, ale nie wiem gdzie dokladne występują;(
2009-11-25T22:06:15+01:00
Gospodarcze znaczenie zasobów mineralnych oceanu światowego dynamicznie wzrasta w miarę wyczerpywania się zasobów lądowych, rosnących cen kopalin oraz zwiększającej się populacji ludzi. Skutkiem tych procesów są zakłócenia na międzynarodowym rynku surowcowym oraz nasilające się spory polityczne m.in. o prawo dysponowania złożami zalegającymi na obszarach okołobiegunowych. Wiedza o genezie i rozmieszczeniu kopalin oceanicznych, formach ich występowania w wodach oceanicznych, na dnie i pod dnem mórz, metodach ich poszukiwania i wydobycia jest niezbędna do zbilansowania potrzeb surowcowych krajów i świata.