Odpowiedzi

2009-11-25T19:45:47+01:00
Poniewaz triduum paschalne to czas przygotowania (wielki czwartek), smierci Jezusa (wielki piatek), czas czuwania przy grobie (wielka sobota), a Niedziela Zmartwychwstania to jest czas od ktorego Jezus jest juz zmartwychwstały. Triduum to ostatnie 3 dni zycia Jezusa (liczac wielka sobote jako noc z piatku na sobote)
1 2 1
2009-11-25T19:45:30+01:00
Triduum Paschalne obejmuje 3 dni.

W Wielki Czwartek Jezus ustanowił Eucharystię.
W Wielki Piątek Jezus umarł na krzyżu.
Wielka Sobota- "żałoba" po śmierci Jezusa.

Niedziela Zmartwychwstania- świętowanie zmartwychwstania Jezusa.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:18:00+01:00
Jakie bzdury ! Nie słuchaj ich ! Triduum Paschalne to cztery dni, ponieważ w tradycji żydowskiej nowy dzień zaczyna się po zmroku! I jest : - Wielki Czwartek- dzień ustanowienia Eucharystii
- Wielki Piątek - Śmierć Jezusa
- Wielka Sobota- Jezus Leży w grobie
- I już w Sobote po zmroku zaczyna się kolejny dzień- Dzień Zmartwychwstania.

Dlatego są cztery dni

Jestem ministrantem wiec sie wie :)
1 4 1