Alina z Balladyną zbierały maliny. Przed południem zebrały razem 12,5kg, a po południu 13kg. Po południu Balladyna zebrała o 20%mniej niż przed południem a Alina o 20% więcej. Która z nich zebrała więcej malin?
PS. Chodzi mi tylko o układy równań, resztę zrobię sam.

2

Odpowiedzi

2009-11-25T19:53:21+01:00
X- Alina
y- Balladyna

x+y=12,5
1,2x + 0,8y=13

odp. x=7,5
y=5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:53:33+01:00
X-ilość malin Aliny przed południem
y-ilość malin Balladyny przed południem

x+y=12,5
0,8y+1,2x=13

x=12,5-y
0,8y+1,2*(12,5-y)=13
0,8y+15-1,2y=13
-0,4y=-2
y=5
x+5=12,5
x=12,5-5
x=7,5
y=5