Odpowiedzi

2010-04-04T11:48:45+02:00
Liście są cienkie i płaskie aby światło dochodziło jak najgłębiej i na największą powierzchnię. CO2 potrzebny do fotosyntezy pobierają przez aparaty szparkowe umieszczone na spodzie liścia aby nie zostały zalane przez deszcz. Posiadają zielony chlorofil który pochłania pomarańczowe i fioletowe światło, które pod postacią odpowiadających długości fal światła występuje najczesciej. Mogą wykazywać dodatni fototropizm-czyli ustawiać się odpowiednio do słońca.
17 2 17
2010-04-04T12:09:25+02:00
-cienka blaszka o duzej powierzchni wyłapuje dużo światła
-kutykula jest zarówno przystosowaniem liścia do fotosyntezy, ale także do ochrony, gruba wartwwa woskowa (kutykula) chroni rośline przed utratą wody (transpiracja) ale także jest ona przeźroczysta, co ułatwia światłu przenikanie wgłąb liścia
-miekisz palisadowy ma ustawienie pionowe, bo umożliwia wiązką światła bezpośrednie wnikanie wgląb liścia, z prawie zerową stratą enegrii.
-miękisz gąbczasty jest odpowiedzialny za szybki przemieszczanie się wody
- przestrzenie międzykomórkowe gromadzą dwutlenek węgla
-chloroplasty, to w nim zachodzi procves fotosynteze, dzieki zawartemu w nim chlorofilowi.
-aparaty szparkowe także pełnią role zarówno ochronną ijak i są przystosowaniem liscia do fotosyntezy. gdy jest za gorąco aparaty szparkowe zamykają się , zeby roslina nie utracila wody. jest to rola ochronna, natomiast przystosowanie do fotosyntezy poolega na tym, ze aparaty szparkowe pobierają dwutlenek węgla , a wydalają tlen.


zewnetrzne :
blaszka, skórka(pełni prawie taka sama role jak kutykula- jest cienka, latwo przepuszcza promienie), kutykula i aparaty szparkowe

wewnętrzne:
miekisz palisadowy, miekisz gąbczasty, przestrzenie miedzykomórkowe, chloroplasty
19 2 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T12:21:11+02:00
1.ZEWNĘTRZNA:
-cienka powierzchnia liścia(lepiej pochłania światło)
-kutykula,ktora chroni roslinke np.przed utrata duzej ilosci wody
-posiada aparaty szparkowe,ktore wpuszczaja swiatlko do liscia
WEWNETRZNE;
-chloroplasty,czyli cialko zielone ktore zawiera chlorofil i dzieki temu zachodzi proces fotosyntezy
-posiada miekisz gabczasty(przemieszczanie sie wody)
-posiada miekisz palisadowy(wnikanie w gląb liscia)
licze na naj....pozdrawiam:)
66 4 66