Odpowiedzi

2009-11-25T19:56:31+01:00
2pir(wzor na obwod)=12,56 //2
stad
a.

pi r = 6,28
r=6,28/pi

wzor na pole pir^2
stad

Pole=pi*(6,28/pi)^2
pi*(39,43/pi^2)
39,43pi+pi^3


b.

2pi r=18,84
pi r=9,42
r=9,42/pi

pir^2(pole)
pi*(9,42/pi)^2
pi*(88,73/pi^2)
88,73pi+pi^3
2009-11-25T19:57:26+01:00
A) P= πr²
2π=l
l=12.56
r= 6.23

p=π * 6.23² = 38.8129πcm²

38.8129 * 3.14 = 121.872506cm² ~ 121.87cm²

b) l = 18.84
r = 9.42m

p= π * 9.42² = 88.7364πm²

88.7364 * 3.14 = 278.632296 ~ 278.63m²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T19:59:12+01:00
O=2πr
P=πr²

a)
12,56=2πr
r=6,28 / π
P=π(6,28 / π)²
P=39,43 / π²
P=39,43 / 9,85 ≈ 4cm
b)
18,84=2πr
r=9,42/π
P=π(9,42/π)²
P=9,42 / π²
P=9,42 / 9,85 ≈ 0,95 m