Odpowiedzi

2009-11-25T21:13:39+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:19:01+01:00
Zeus obiecał swojemu bratu Hadesowi rękę Kory córki Demeter. Demeter nic o tym nie wiedziała. gdy Kora bawiła się na łące ze swoją przyjaciółką nimfą zerwała kwiat Narcyza. Matka wcześniej prosiła żeby nie dotykała tego kwiatu bo jest to kwiat podziemi.Kora jednak go zerwała i w tej samej chwili Hades porwał ją do swego podziemnego królestwa.Demeter martwiła się o c córkę i gdy spotkała Hekate boginię podziemnego świata poradziła jej żeby poszła do Heliosa boga słońca. Tak zrobiła.Helios powiedział jej że to Hades ją porwał jej córkę że Zeus już dawno obiecał mu rękę Kory. Demeter postanowiła już nigdy nie pokazać się na olimpie i rzuciła straszną klątwe na ziemię żeby ziemia nierodziła plonów.w końcu Matka zeusa Rea wstawiła się u Zeusa. Demeter została zaproszona na olimp. Tam Zeus powiedział że zmienił swą decyzję i dwie trzecie roku Kora będzie spędzać na ziemi razem z matką a jedną trzecią z hadesem jako Persefona.I tak powstały pory roku jak Kora jest na ziemi ,ziemia jest kolorowa a gdy schodzi do świata podziemi jest zima. Liczę na najlepsze:)
6 3 6