Odpowiedzi

2009-11-25T20:03:40+01:00
(y+1)²=-x(4x-5)=(y+2x)*(y-2x)
y²+2y+1=-4x²+5x=y²-4x²
4x²+2y+1=-4x²+5x
2y=5x-1
y=5/2x-1/2
Jest rosnąca
miejsce zerowe= 1/2:5/2=5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:07:49+01:00
(y+1)²=-x(4x-5)=(y+2x)*(y-2x) x∈R
a)y²+2y+1=-4x²+5x=y²-4x²
y²-y²+4x²-4x²+2y+1-5x=0
2y+1-5x=0
2y=5x-1/:2
y=5/2x-½
b)funkcja rosnąca bo jej współczynnik kierunkowy jest dodatni (a=5/2>0)
c) M. zerowe czyli y=0
0=5/2x-½
-5/2x=-½/*(-2/5)
x=5
M. zerowe A(5,0)