Ewa przeczytała książkę liczącą 480 stron przy czym każdego dnia czytała tyle samo stron. Gdyby czytała każdego dnia o 8 stron więcej to przeczytałaby tę książkę o 3 dni wcześniej. ( Proszę zrobić dokładne wszystkie obliczenia i sprawdzenie )

2

Odpowiedzi

2009-11-25T20:20:08+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T22:34:22+01:00
X=ilość stron przeczytanych w każdy dzień
y=liczba dni
x×y=480 (mniejsze × razy)
(x+8)×(y-3)=480
x=480/y (/ podzielone)
wstawiamy za x w drugim równaniu
(480/y+8)×(y-3)=480 /×y
(480+8y)×(y-3)=480y
480y-1440+8y²-24y=480y
8y²-42y-1440=0 upraszczam dzieląc przez 8
y²-3y-180=0
Δ=b²-4ac
Δ=729
√Δ=27
x1=-b-√Δ/2a
x1=3-27/2
x1=-12
x2=-b+√Δ/2a
x2=3+27/2
x2=15 wybieramy liczbę dodatnią
sprawdzenie:
y=15
x×15=480 /15
x=32
podstawiamy do drugiego równania
(32+8)×(15-3)=480
40×12=480
480=480
L=P