Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:26:15+01:00
Podróżnik- Fileas Fogg, dotarł na miejsce o dobę wcześniej, ponieważ gdy przekroczył międzynarodową linię zmiany daty, nie zmienił jej.
Bohater szedł ku słońcu (wschodowi), tym samym dni skracały się o 4 minuty, tyle razy ile stopni przebył w tym kierunku. Więc jeśli pomnożymy to przez 365stopni Ziemi przez 4 minuty daje nam 24 godziny, czyli jedną dobę, tą którą zyskał bohater. Jest to związane z ruchem obrotowym Ziemi, który odbywa się od zachodu na wschód.
2 3 2
2009-11-25T20:26:22+01:00
Nie przestawił zegarka. Miał złą datę i złą godzinę, a wszystko dlatego, że są strefy na świecie, które mają inne godziny. Nie przestawił zegarka na miejscu, w które wrócił.