Persowie pochodzili z terenów dzisiejszego ........ (odp nap 1 ....)
Wojsko Greków składało się głównie z piechurów - ............Do pierwszego starcia doszło w w 490r.p.n.e pod......... W bitwie zwyciężyli ....... Dowodził nimi .......... .Odziały greckie zastąpiły drogę jego armii w wąwozie pod........Na czele wojowników staną król Sparty ............ Mimo dzielnej postawy ....... walki zakończyły sie klęską . Po kilku tygodniach flota perska została jednak rozbita pod........ . Zjednoczone ostatecznie pokonały Persów w bitwie pod........ .



Proszę PILNE (na bazie podręcznika nowej ery ale można samemu)

PROSZE !!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-25T20:30:04+01:00
1) iranu
2) hoplitow
3) maratonem
4) grecy
5)militiades
6) termopilami
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:30:32+01:00
Persowie pochodzili z terenów dzisiejszego Iranu.
Wojsko Greków składało się głównie z piechurów - Hoplitów .Do pierwszego starcia doszło w w 490r.p.n.e pod Termopilami. W bitwie zwyciężyli Persowie Dowodził nimi Kserkses .Odziały greckie zastąpiły drogę
jego armii w wąwozie pod Termopilami.Na czele wojowników staną król Sparty Leonidas I Mimo dzielnej postawy Greków walki zakończyły sie klęską . Po kilku tygodniach flota perska została jednak rozbita pod Salaminą. Zjednoczone ostatecznie pokonały Persów w bitwie pod Maratonem.
24 3 24