ZASADY DYNAMIKI:
1. Jakim ruchem porusza się po idealnie gładkim podłożu pchnięta przez Ciebie piłka? Narysuj i nazwij siły działające na piłkę podczas jej ruchu.

2. Dlaczego ciała spadają? Dlaczego kulka zawieszona na nici nie jest nieruchoma? Jakim ruchem spada po przecięciu nici? Narysuj siły działające na kulkę, gdy wisi nieruchoma oraz podczas jej spadania.

3. Pchasz wózek działając stałą siłą. Jakim ruchem porusza się wózek i dlaczego? Zaznacz na rysunku siły działające na wózek.

4. Na wybranym przykładzie zaznacz siły równoważące się działające na ciało. Jakie własności mają siły, które się równoważą?

7. Podaj treść zasady zachowania pędu oraz przykład ją ilustrujący.

I 5 i 6 z załącznika.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:51:58+01:00
2. Ciała spadają na ziemię pod wpływem grawitacji ziemskiej, kulka zawieszona na nici nie porusza się gdyż działa na nią ciśnienie ze wszystkich jej stron, aby wprowadzić ją w ruch musi dotknąć ciała które jest w ruchu. W przypadku przecięcia nici , kulka spadnie wprost na dół, przyciągana przez grawitację.
6. Oby dwa siłomierze wskazują siłę 4N.
7. Zasada zachowania pędu polega na utrzymaniu stałej sumy wektorowej wszstkich pędów układu.


Właśnie się tego uczę na sprawdzian ;d
2 5 2
2009-11-25T21:20:05+01:00
Jakim ruchem porusza się po idealnie gładkim podłożu pchnięta przez Ciebie piłka? Narysuj i nazwij siły działające na piłkę podczas jej ruchu
piłka porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym działa tylko siła f zgodna z kierunkiem pchnietej pilki.

2. Dlaczego ciała spadają? Dlaczego kulka zawieszona na nici nie jest nieruchoma? Jakim ruchem spada po przecięciu nici? Narysuj siły działające na kulkę, gdy wisi nieruchoma oraz podczas jej spadania.
ciała spadają gdyż posiadaja swoja mase, a masa wraz z przyspieszeniem ziemskim daje nam ciezar zasadaII dynamiki newtona a=f/m w naszym przypadku f to g czyli przyspieszenie ziemskie. porusze sie ruchem jednostajnie przyspieszonym energia kinetyczna zamienia sie w energie potencjalna zasada zachowania energii sie klania.

3. Pchasz wózek działając stałą siłą. Jakim ruchem porusza się wózek i dlaczego? Zaznacz na rysunku siły działające na wózek.
wózek porusza sie ruchem jednostajnym (stałym) poniewaz dzialamy stala sila i zakladamy ze opor takze jest stały dlatego. na wozek dziala sila f(pchasz wozek) dziala sila tarcia przeciwnie skierowana (przeciwny zwrot) ale ten sam kierunek dziala takze sila ciezkosci skierowana w dol prostopadle.

Na wybranym przykładzie zaznacz siły równoważące się działające na ciało. Jakie własności mają siły, które się równoważą?
narysuj obojetnie jakie cialo sily sie rownowaza gdy maja ten sam kierunek ale przeciwny zwrot i oczywiscie wtedy gdy maja ta sama wartosc i maja jeden ten sam punkt przylozenia. wlasnosc sil ktore sie rownowaza:
nie zmieniaja ukladu sil dzialajacych na cialo.
7. Podaj treść zasady zachowania pędu oraz przykład ją ilustrujący.
W odosobnionym układzie ciał całkowity pęd układu pozostaje stały.
Przez układ odosobniony, zwany też układem zamkniętym, rozumiemy zespół ciał, pomiędzy którymi działają tylko siły wewnętrzne, czyli siły akcji i reakcji, o których mówi III zasada dynamiki.
Pęd definiujemy jako iloczyn masy i prędkości ciała.
p=m*v
5. cialo b dziala na cialo a sila dwa razy mniejsza niz cialo a na b poniewaz ma dwa razy mniejsza mase,
6. silomierz b pokazuje sile o wartosci 8N



2 4 2