Odpowiedzi

2009-11-25T20:45:46+01:00
Napewno odpowiedz na to masz w kasiące...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:17:39+01:00
Mchy mają duże znaczenie przyrodnicze i gospodarcze: przynoszą zarówno korzyści jak i szkody.Mchy właściwe jako mało wymagające rośliny, pełnią rolę pionierów przygotowujących glebę dla innych roślin np. na skałach gatunki rodzaju strzechwa - Grimmia , na piaskach skalniczek siwy ? Rhacomitrium canescens, czy płonnik włosisty ? Polytrichum proliferum. Zwarte darnie pokrywające dna lasów to np. rokietnik pospolity ? Pleurozium schreberi lub gajnik lśniący ? Hylocomium proliferum, chłoną duże ilości opadów, magazynując wodę w glebie leśnej, dając ochronę nasionom i siewkom. Niektóre powodują nawet zabagnianie terenu np. łąk ? mokradłosz kończysty Calliergonella cuspidata czy drabik drzewkowaty Climacium dendroides. Największe znaczenie mają jednak wielkie zbiorowiska mszyste, rozwijające się w biotopach bagiennych, z których powstaję torf mechowiskowy. Znaczenie torfotwórcze mają gatunki z rodzajów: sierpowiec ? Drepanocladus, mokradłosz - Calliergon, prątnik ? Bryum, merzyk - Mnium.
Torfowiska są ważnym elementem ojczystej przyrody, stanowią ważny czynnik klimatyczny,

mają istotny wpływ na gospodarkę wodną kraju.