Odpowiedzi

2009-11-25T20:46:42+01:00
Należy zbliżyć kulkę B do kulki A.
Jeżeli kulka A odsunie się to kulka B jest naładowana dodatnio. Jeżli kulka A przesunie się w kierunku kulki B oznacza to ze kulka B naelektryzowana jest ujemnie ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:48:53+01:00
Kulka B jest naelektryzowana
kulka A jest naelektryzowana dodatnio, czyli jej ładunek wynosi +

Jeżeli przybliżymy do kulki B, tą kulkę A (z ładunkiem +) zauważymy, że kulka B będzie albo:
- się odchylać, czyli odskakiwać, odsuwać się jak najdalej od kulki A- co będzie oznaczać, że ma ona taki sam ładunek jak kulka A (czyli +),
- się przyciągać, będzie lecieć w kierunku kulki A, aby ją dotknąć- wtedy kulka B, będzie miała przeciwny znak do kulki A (w tym przypadku -)

wychodzi to stąd, że:
ładunki o takich samych biegunach (++ i --) się odpychają, a:
ładunki o przeciwnych biegunach (+ -) się przyciągają ;)

no mam nadzieję, że jest to jasne teraz ;)
a trudne to nie jest;P