Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T20:53:58+01:00
ZAPIS CYFROWY
odwzorowanie zbioru różnych wartości określonego parametru (np. napięcia, amplitudy drgań mechanicznych itp.), zwykle uzyskiwanych w wyniku pomiarów, za pomocą kodów liczbowych (tzw. słów kodowych); stosowany gł. przy przetwarzaniu sygnałów ciągłych na sygnały dyskretne (dyskretyzacja sygnału); sygnał ciągły mogący przyjmować nieskończenie wiele wartości sprowadza się do zbioru skończonego, którego liczność nie może być większa od liczby słów kodowych, jakie mogą wystąpić w reprezentacji cyfrowej; wykorzystywany szeroko w miernictwie, w cyfrowym zapisie dźwięku, także obrazu i realizowany przy pomocy przetworników analogowo - cyfrowych.
1 4 1
2009-11-25T21:32:14+01:00
ZAPIS CYFROWY
odwzorowanie zbioru różnych wartości określonego parametru (np. napięcia, amplitudy drgań mechanicznych itp.), zwykle uzyskiwanych w wyniku pomiarów, za pomocą kodów liczbowych (tzw. słów kodowych); stosowany gł. przy przetwarzaniu sygnałów ciągłych na sygnały dyskretne (dyskretyzacja sygnału); sygnał ciągły mogący przyjmować nieskończenie wiele wartości sprowadza się do zbioru skończonego, którego liczność nie może być większa od liczby słów kodowych, jakie mogą wystąpić w reprezentacji cyfrowej; wykorzystywany szeroko w miernictwie, w cyfrowym zapisie dźwięku, także obrazu i realizowany przy pomocy przetworników analogowo - cyfrowych.
Encyklopedia interia.pl
1 5 1