Poniższe zestawienie dotyczą ocen na świadectwach uczniów pewnej szkoły.Wiadomo,że wszystkich ocen niedostatecznych było 15.Ile ocen celujących otrzymali chłopcy,a ile dziewczęta?
Chłopcy:
4%-oceny celujące
13,5%-bardzo dobre
30%-dobre
40%-dostateczne
10%-dopuszczające
2,5%-niedostateczne
Dziewczęta:
5%-oceny celujące
5%-oceny dopuszczające
40%-oceny dostateczne
35%-oceny dobre
15%-oceny bardzo dobre
Wszyscy razem:
4,4%-oceny celujące
1,5%-oceny niedostateczne
8%-oceny dopuszczające
40%-oceny dostateczne
32%-oceny dobre
14,1%-oceny bardzo dobre
Wskazówka:oceny niedostateczne mieli tylko chłopcy
Pomóżcie!Pli$$ =*

3

Odpowiedzi

2009-11-25T21:04:07+01:00
1,5% - 15
100% - x
x= 100*15:1,5 = 1000
1000 - tyle było wszystkich ocen

1000 - 100%
x - 4%
x= 4*1000:100 = 40 - oceny celujące chłopców

1000 - 100%
x - 5%
x= 5*1000:100 = 50 - oceny celujące dziewczyn
2009-11-25T21:14:09+01:00
2,5%-15
1%-6
100%-600

600-liczba chłopców tej szkoły

Chłopcy
oceny celujące-24
bardzo dobre-81
dobre-180
dostateczne-240
dopuszczające-60
niedostateczne-15

15-1,5%
10-1%

Razem:
oceny celujące-44
bardzo dobre-141
dobre-320
dostateczne-400
dopuszczające-80
niedostateczne-15

liczba wszystkich uczniów to 1000

liczba dziewczyn 1000-600=400

24-x%
44-100%
x=24*100/44=54,54(54)% czyli około 55%-procent ocen celujących u chłopców

100%-55%=45%-procent ocen celujących u dziewczyn
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:25:38+01:00
Obliczam liczbe chłopców.
2,5% - 15
100% - x

100%*15=1,5*x
x=600

Chlopców bylo 600

Obliczam liczbe wszystkich uczniów
jeśli 1% to 6 chłopcow spośód chłopców
to 2,5% to 15.
1,5% z ogółu to 15osób(bo tylko chłopcy dostali niedostateczne oceny) czyli:
1,5% - 15
100% - x

15*100=1,5*x
x=1000

Wszystkich uczniów było 1000

Obliczam liczbe dziewcząt:
1000-600=400

Dziewcząt było 400.

Obliczam ilu chłopców miało oceny celujące:

1% - 6
4% - 24

24 chłopców miało oceny celujące.

Obliczam ile dziewcząt miało oceny celujące:

100% - 400
1% - 4
(1% to 4 dziewczyny)

1% - 4
5% - 20

20 dziewcząt miało oceny celujące.

1 5 1