1,Do szkolnego klubu sportowego Tęcza należy 36 chłopców i 23 dziewczynki.
1d.Do klubu Tęcza należy 10 % wszystkich dziewcząt i 20% chłopców w szkole ,Ilu uczniów jest w tej szkole ? O ile procent mniej jest chłopców niż dziewcząt ?

1e.Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób .O ile procent wzrosła liczba członków tęcza.
Proszę o pomoc plis.

2

Odpowiedzi

2009-11-25T20:58:46+01:00

w szkole jest: 10*23=230 dziewczynek i 5*36=180 chłopców, czyli w sumie 410 uczniów
100% - 180/230 *100%=21,74% (mniej chłopców niż dziewczyn)

1e) 84/59 *100% - 100%= 42,37% (o tyle wzrosła)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:01:32+01:00
1.d
10%-24
100%-240-dziewczyny
20%-36
100%-180-chłopcy
180+240=420-uczniowie

240-180/240 ułamek)=60/240(ułamek)=1/4(ułamek)=25%
Odp.W tej szkole jest 420 uczniów ,dziewczyn jest o 25 % więcej.

1e.
84-60/60(ułamek)=24/60(ułamek)=4/10(ułamek)=40%
Odp.Liczba członków klubu wzrosła o 40%