Odpowiedzi

2009-11-25T21:05:14+01:00
1 czołg trudno wprawić w ruch
2pożyteczny- dzięki tarciu możemy chodzić
negatywne - przy duży tarciu niektóre powierzchnie się zcierają
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:09:26+01:00
1. pasażer w hamującym autobusie "leci do przodu" bo nadal chce poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym

pasażer znajdujący się w ruszjącym autobusie jest odrzucony do tyłu, ponieważ nadal chce pozostać w spoczynku

na zakręcie przedmioty przemieszczaja sie na zewnątrz zakrętu, bo nadal chcą poruszać się po linii prostej

2. Tarciu zawdzięczamy możliwość chodzenia, pisania, przytrzymywania w ręku różnych przedmiotów

siła tarcia występująca np między osią a łożyskiem koła samochodu - szkodliwe
tarcie występujące między kołem, a jezdnią - pożyteczne

Tarcie jest szkodliwe, ponieważ niszczy współpracujące ze sobą elementy - np opony samochodu, nasze podeszwy butów.

Jest ono niezbędne, aby wprawić w ruch ciało będące w spoczynku lub zatrzymać to, które jest w ruchu.
2009-11-25T21:11:36+01:00
1. Podczas ruszania autobusu lub hamowania.
2. Pożyteczne: dzięki tarciu możemy stać w miejscu, dzięki tarciu możemy pisać. Niekorzystne: wycieranie się łożysk mechanicznych, wycieranie się klocków hamulcowych.