Odpowiedzi

2009-05-22T14:34:08+02:00
M=71,8 kg V=?
d=8,96 g/cm³ =

0,001kg 1000 kg
8,96*------------------= 8,96*-----------=8960 kg/m³
0,000001 m³ 1 m³

m m 71,8 kg
d=----- V=----- V=------------- kilogramy się skracają i wychodzi
V d 8960 kg/m³



V(w przybliżeniu) 8,71 m³

Najpierw musisz zamienić na jednostki podstawowe czyli kg/m³. Później piszesz wzór,przekształcasz go i podstawiasz. I wychodzi ;))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-22T14:39:00+02:00
Zadanie mimo wielu niewiadomych jest bardzo proste. niestety nie wiem jaka jest gęstość miedzi bo nie mam żadnych tablic. w internecie udało mi się znaleźć tylko, że prawdopodobnie jest to liczba 8920 kg/m sześcienny, jeśli to ta gęstość, rozwiązanie jest następujące :
m = 17,8kg
g = 8920 kg/m sześcienny
V = m / g
V = 17,8kg : 8920kg/m sześcienny
V = 17,8kg * 1 m sześcienny / 8920kg (teraz kg się skracają)
V = 0,002 m sześcienne ( w przybliżeniu) [WYNIK]