Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:13:53+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T21:13:59+01:00
2009-11-25T21:16:13+01:00
Ile wynosi suma cyfr liczby 10^92 + 92 = ?
^ do potęgi 92

Do jakiejkolwiek potęgi podniesiesz 10- będzie to po prostu 10 i tyle zer ile jest w potędze, czyli w tym przypadku 92. Jednak w tym zadaniu to nie ma znaczenia bo musisz do siebie dodać cyfry powstałej liczby. W tej liczbie oprócz zer będą jeszcze takie cyfry jak : 9 , 2 oraz 1, więc :

1 + 9 + 2 = 12