Podaj wartości z odpowiednimi przedrostkami jednostek tak aby zawierały się miedzy 1 a 1000.

a)13,1*10-⁴ s
b)125*10⁷ m
c)7000*10-¹¹ m
d)35*10⁸ s

a)12,5*10-⁵ s
b)148*10⁵ m
c)8000*10-¹⁰ m
d)50*10¹¹ s
Prosze o obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-11-25T21:42:10+01:00
A)13,1*10-⁴ s =1,31 milisekunda
b)125*10⁷ m=1,25 gigametr
c)7000*10-¹¹ m= 70 nanometr
d)35*10⁸ s = 826 lata

a)12,5*10-⁵ s = 125 mikrosekunda
b)148*10⁵ m=14,8 megametr
c)8000*10-¹⁰ m=800 ananometr
d)50*10¹¹ s = 160 wieków
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:51:59+01:00
A)13,1*10-⁴ s =1,31 msek [milisekunda]
b)125*10⁷ m =1,25 Gm [gigametr]
c)7000*10-¹¹ m =70 nm[nanometrów]
d)35*10⁸ s = 3,5 Gsek[gigasekund]

a)12,5*10-⁵ s =125 µsek [mikrosekund]
b)148*10⁵ m =14,8 Mm [megametrów]
c)8000*10-¹⁰ m =800 nm[nanometrów]
d)50*10¹¹ s=5 Tsek[terasekund]
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T22:25:42+01:00
A)13,1*10-⁴ s
w nawiasie potęga
10 (-3)= mili
10 (-6)= mikro
13,1*10-⁴ s =0,00131s=1,31 * 10 (-3)s=1,31ms

b)125*10⁷ m
1000m=1km
1 250 000 000 m = 1 250 000 km
1000km=1Mk
1 250 000km = 1 25 Mk

c)7000*10-¹¹ m
0,00000007m=70nm
1m = 1 *10(-9) nm ....nano metra




d)35*10⁸ s
3 500 000 000s
1Ms=1 000 000s
3 500 Ms.....mega sekund

a)12,5*10-⁵ s
0,000001s = 1*10(-6) s
125 * 10 (-6) s = 125 mikro sekundy
b)148*10⁵ m
14 800 000m = 14 800 km = 14,8 Mm...mega metra
1 000 000 m =1 Mm
c)8000*10-¹⁰ m
0,000 000 8 m 800nm...nano metrów
1nm= 0,000 000 001 m

d)50*10¹¹ s

5 000 000 000 000s = 5Ts....tera sekund