Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:25:14+01:00
Wyraź w procentach
i w promilach, jakie byłoby zasolenie wody otrzymanej po zamieszaniu 5kg wody z Bałtyku z 5kg wody z Morza Czerwonego
Zasolenie Bałtyku 8 promili
Zasolenie Morza Czerwonego 40 promili

5kg + 5kg = 10 kg <--------waga naszej mieszanki
5kg * 0,008 = 0,04kg <-----ilość soli w 5kg wody z Bałtyku
5kg * 0,040 = 0,2kg <------ilość soli w 5kg wody z M. Czerwonego
0,04kg + 0,2kg = 0,24kg <--cała sól w ogóle

0,24kg / 10kg * 100% = 2,4% = 24promili
1 4 1
2009-11-25T21:34:16+01:00