Podaj wartości z odpowiednimi przedrostkami jednostek tak aby zawierały się miedzy 1 a 1000.

a)13,1*10-⁴ s
b)125*10⁷ m
c)7000*10-¹¹ m
d)35*10⁸ s

a)12,5*10-⁵ s
b)148*10⁵ m
c)8000*10-¹⁰ m
d)50*10¹¹ s
Prosze o obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-25T21:39:15+01:00
A)13,1*10-⁴ s=1,31*10*10-⁴ s=1,31*10-³s
b)125*10⁷ m=1,25*10²*10⁷ m=1,25*10⁷ m
c)7000*10-¹¹ m=7*10³*10⁻¹¹ m=7*10⁸ m
d)35*10⁸ s=3,5*10*10⁸ s=3,5*10⁹ s

a)12,5*10-⁵ s=1,25*10*10⁻⁵ s=1,25*10⁻⁴ s
b)148*10⁵ m=1,48*10²*10⁵ m=1,48*10⁷ m
c)8000*10-¹⁰ m=8*10³*10⁻¹⁰ m=8*10⁻⁷ m
d)50*10¹¹ s=5*10*10¹¹ s=5*10¹² s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:39:58+01:00
1.
a)
13,1*10-⁴ s = 0,00131s = 1,31ms (milisekund)
b)
125*10⁷ m = 1250000000m = 1,25Gm (gigametrów)
c)
7000*10-¹¹ m = 0,00000007m = 70nm (nanometrów)
d)
35*10⁸ s = 3500000000s = 3,5Gs (gigasekund)

2.
a)
12,5*10-⁵ s = 0,000125s = 125µs (mikrosekund)
b)
148*10⁵ m = 14800000m = 14,8Mm (megametrów)
c)
8000*10-¹⁰ m = 0,0000008m = 800nm (nanometrów)
d)
50*10¹¹ s = 5000000000000 = 5Ts (terasekund)
2009-11-25T21:57:28+01:00
A)13,1*10-⁴ s =1,31 msek [milisekunda]
b)125*10⁷ m =1,25 Gm [gigametr]
c)7000*10-¹¹ m =70 nm[nanometrów]
d)35*10⁸ s = 3,5 Gsek[gigasekund]

a)12,5*10-⁵ s =125 µsek [mikrosekund]
b)148*10⁵ m =14,8 Mm [megametrów]
c)8000*10-¹⁰ m =800 nm[nanometrów]
d)50*10¹¹ s=5 Tsek[terasekund]